h1

Devadåde…

oktober 29, 2010

… när Philip Morris kunde använda små överviktiga babies i cigarettreklamen.

Den här killen, som tycker att morsan ska ta en tagg innan hon börjar råskälla på honom, engagerades senare i sitt liv som modell i Philip Morris reklamkampanj Marlboro Country. Då såg han ut så här:

Nej det var inte sant. Men att kåbåjs-annonserna kom till för att tvätta bort bögstämpeln på filtercigaretter, det är sant, för det har jag läst i Wikipedia. Så det så.

FOOTNOTE  Kåbåjsare finns inte längre. De ärade läsarna kan säkert själva räkna ut varför. (Det finns för övrigt inga babies med så fåniga hattar heller längre.)

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: