h1

Lååångfreeedaaag

mars 25, 2016

I dag har spalten inget att meddela, det är ju lååångfreeedaaag gubevars. I min ungdom var allting stängt denna dag, stängdast var förstås biorna. Några år senare kunde man se Max von Sydow som dissidenten Jesus, men vem ville gå och se en film som man vet hur den slutar?

Lika illa är det på tv-fronten, men eftersom största möjliga tristess är påbjuden denna fredag finns det ändå ett inslag som varmt kan rekommenderas: Roliga timmen, ett humorlöst humorprogram som leds av två kompakta tråkmånsar.

FOTNOT    På tal om dissidenter undrar jag om man inte kan kalla den sortens medborgare för motborgare?  Jaså inte det nähä.

Motborgaren

One comment

  1. På tal om tv-fronten så blev jag sittandes en stund framför tv:n under eftermiddagen och nu skulle jag vilja höra spaltens uppfattning om dressyrrytt. Fråga mig och jag svarar: sorgligt att se ett så ståtligt djur trippa fram som en liten fröken över salsgolvet, med en ryttare på ryggen som ser ut som en bildstod! Inte ens ett litet snett leende…



Kommentera

