h1

Tillönskan

december 25, 2015

God fortsättning på julen hör du du.

Förlåt, vad sa du?

Nä jag önskade dig bara god fortsättning.

Det var snällt sagt, käre bror. Mycket snällt. Det ska du ha stort tack för. Det  tar jag till mitt hjärta. Det visar att du är en verklig vän, en kamrat och vapendragare att lita på i vått och torrt. När  alla andra så kallade vänner i sinom tid vänder mig ryggen och skändligen sviker och förråder mig, då vet jag att jag har dig kvar, att du  då troget kommer att stå vid min sida. Du sviker mig aldrig, broder. Aldrig! Du kommer att ställa upp på min sida närhelst och hurhelst stormarna viner kring min person och jag hotas av fiendeskap. elakhet och allsköns ondska. Då kommer du att förbli en klippa i livet; i själva verket persofionerar du den självuppoffrande godhet som vår kristna tro står för, att göra mot sina medmänniskor vad du viljen att de skola göra dig. Tack än en gång, broder.

Ah det är ju bara sånt man säger på juldagen. Gott nytt år förresten.

Vad sa du?

Nä nä, det var inget.

 

Kommentera

