h1

Utsikt från min hylla (15)

oktober 22, 2015

Idag avslutar jag serien Utsikt från min hylla. Tyvärr går detta sista avsnitt i moll. Min syn försvagas dag för dag och jag ser nu så  illa att jag inte kan läsa böcker längre. Jag har försökt med läsplatta, men det tilltalar mig icke att läsa böcker med en stor klump på magen. En bok ska vara av papper, därmed bastu!

Jag är erbjuden starroperation, men har inte vågat äventyra synen på det enda öga jag har kvar, det högra. Vänsterjacket är så gott som kaputt, där finns bara ledsyn att tillgå. Att bli i det närmaste blind är inget tilltalande scenario för en läsande och skrivande äldre herre som spalten. Då ginge jag nog hellre i sjön.

Kanske tackar jag  ja till operation så småningom, vi får se. Om man säger så.

 

4 kommentarer

  1. Har du provat ljudböcker?


  2. Du ska absolut satsa på starr-operation, jag känner flera som har fått gjort det och resultatet blir lysande! Annars är ljudböcker en fin uppfinning!


  3. Instämmer med Christer N. Talade nyligen med en äldre bekant som gjort operationen och han sa att det var det bästa han gjort sen han gick i pension. Nytt liv, kallade han det.
    Jag tror också att vi är många som vill få fortsätta att njuta av dina texter så ring direkt på måndag morgon!


    • Stärkt och uppmuntrad av Christers och Görans glada tillrop ska jag ta ett nytt snack med ögonkliniken. Obs att det alltså är jag och inte doktorn som tvekar.



Kommentera

