h1

Nobelpristagare?

november 15, 2014

Varje dag i veckan får den gamble spalten besök av damer och grabbar från Hemtjänsten. Dessa snälla tjejer och herrar bäddar min säng, diskar min disk och står till tjänst med nästan allt jag ber om.
I somras lät en av kvinnorna, en vikarie, undslippa sig att hon i själva verket studerade till läkare, vilket fick min fantasi att löpa. Tänk om denna unga medicinstudent nån gång i framtiden blir en framstående forskare, kanske blir hon den som  äntligen löser cancerns gåta och utplånar ebola från vår jord!
Och vem vet om inte den lite tystlåtne irakiern går och ruvar på en roman som i sinom tid ska ge honom Nobelpriset i litteratur.

Man skulle kanske vakta sin tunga bättre och noga ge akt på sitt uppförande, annars hamnar man kanske som surgubbe i något framtida epos? Ja man vet min själ aldrig, större under lär ha hänt.

FOTNOT   Förr i vården kallades dessa damer och herrar för hemsamariter, jag tror bestämt att jag  föredrar denna bibliska  benämning.

Kommentera

