h1

Icke osårbar

oktober 1, 2014

Som synes på  vinjettbilden ovan står det pärmar på Ikea-hyllan ovanför spalten. Understundom aktar icke en och annan av dessa pärmar för rov att lösgöra sig från hyllan och rasa ner på spalten och eftersom jag står på det blodförtunnande läkemedlet Waran kan resultatet bli så svåra skador att fara för mitt arma liv uppstår.
Detta hände i förra veckan  och hade jag inte haft tillgång till plåster skulle jag förmodligen ha förblött och ryckts bort från detta jordelivet. Nu kom jag undan med blotta förskräckelsen och dagen därpå kom den kompetenta distriktssköterskan och ersatte mitt lilla fjuttiga plåster med ett rejält förband.

Detta berättar jag för eder för att ni ska veta att inte ens en stackars sjuttionioåring är osårbar.

Och – om sanningen ska fram – för att jag inte har nåt annat att berätta.

Kommentera

