h1

Den siste entusiasten

september 25, 2014

Min vän Hasse Wallman, han med salongerna, har gått genom pärleporten. Eller snarare ridit, han dog efter en ridolycka i en ålder av 78.
Jag har känt honom sen urminnes tider, när han drev Badholmen och Engelen och  Bacchi Vapen och han var min uppdragsgivare och teaterdirektör när jag skrev för Chinateatern tillsammans med Jan Richter. Alltid full av idéer, företagsam, nyfiken och ivrig att starta nya projekt.

Kan undras om Wallman öppnar en salong i himlen. Han lär inte kunna låta bli att försöka i alla fall. Den siste entusiasten.

los alcazares

Spalten och Hasse på resa i Spanien 1968. Foto: Marie Wallman.

2 kommentarer

  1. Engelen, nu en salong ovan molnen.


    • Ja det är klart! Jag får säga som Dalle: Tänkte inte på det.



Kommentera

