h1

Ur spår?

november 12, 2013

Spalten är inte den som dagligen går omkring och fruktar att liemannen ska klappa på min port, men jag måste erkänna att den här sortens notiser ger mig lite ont i magen:

På måndagen bekräftade Sveriges olympiska kommitté att en intresseanmälan för vinter-OS i Stockholm och Åre 2022 kommer att lämnas in.

Herreje, tänker jag, när den dagen randas är jag 88 år och har förmodligen brutit livets Vasalopp för länge sen.

vik skidor

Fast man vet aldrig, i går fyllde en gammal bekant 90 år och han lät i telefon som en konfirmand.

5 kommentarer

  1. Gott skånskt ”brå”släpper inte taget så lätt.Du har mycket kvar att ge till oss andra.


  2. Är du säker på, att det är du själv som är på bilden? Jag har minnen av liknade skidbilder av mig själv framför Vita Huset.
    Du kommer då och då tillbaka till Vikingaplan, och jag undrar, om det inte är så, att du längtar tillbaka till den tiden, då du och Löffe hade skoj tillhopa.
    Under de första åren vi bodde där, klargjorde Löffe flertalet gånger, på sina vandringar längs tomthäcken, att det var mycket roligare när Cato´s bodde i huset. Så småningom blev jag lite äldre, och kunde njuta av hans skämt, kryddade med mycket ironi. Många roliga minnen med Löffe består.


    • ”På den tiden” hade jag inte kol och inte hjärtsvikt och inte hjärtflimmer och inte diabetes och jag kunde gå på mina ben. Är det konstigt att man längtar dit nån gång?
      Själva huset ger jag dock fanken, att jag uppehåller mig vid det är bara en liten nostalgisk lek, som roar mig.


  3. Så var vi på Vikingaplan igen. Har du sett den höga väggen bredvid hallfönstret? Jag och min kompis hann med 4 el 5 bollar högt upp på väggen plus en snurr eller två innan vi fångade dem igen . Rena cirkuskonsterna. Nu står en jäkla tuja ivägen. Men det finns ju inga ungar idag, som kastar riktiga bollar, De klickar bara på sina dataspel . De ligger i soffan och spelar tennis och bowling också.
    Det var bättre förr eller hur?
    Nu får Leif leta fram fotot på sig själv på skidor tycker jag.

    Monika


  4. Redaktören borde lyssna på det brittiska radiounderhållnings programmet ‘Just a Minute’ originalet som gav oss På Minuten. Där låter den nittioårige programledaren Nicholas Parsons inte mycket äldre än 60-70. Ett gott skratt förlänger livet, sägs det ju åtminstone.



Kommentera

