h1

Pappas dag

november 10, 2013

I dag är det Fars dag, något som spalten inte ämna kommentera eftersom densamme inte har några barn och följaktligen inte är far. Far är det för övrigt nästan ingen som säger i dag, alla säger pappa. Spalten var den siste som sa far och mor. En dotter i fars och mors vänkrets sa fajan och mojan; min lekkamrat Knut-Åke sa rätt och slätt Elsa och Nils.

Att bli far är lätt hänt, det är dubbelt så svårt att bli farfar. Det hörs ju på själva ordet.vill du läsa

 

3 kommentarer

  1. Ja i mitt jobb som handläggare på en statlig myndighet så brukar jag säga pappa och moder. Så lite både och från min sida. Hälsningar från en lika barnlös, 50-årig man i Skåne.


  2. Jag får väl fylla i med ett citat ifrån Åke själv:
    ”FAR ÄR KARL”


  3. Fars hatt är betagande. Idag måste båtfarsor istället ha flytväst,
    eljest är de inga föredömen.



Kommentera

