h1

På äldreboendet

oktober 11, 2013

Gomorron Alice, vill du ha kaffe?
Tack, jag väntar lite, jag har just fått veta att jag har fått nobelpriset i litteratur.
Nä men det var väl roligt, Alice, vill du ha en kanelbulle till kaffet?
Fattar du inte? Jag är världens bäste författare!
Det är bra att du skriver, Alice, det håller hjärnan igång.
Dom kallar mig den samtida novellkonstens mästare.
Ja du är så duktig så duktig, lilla Alice, säg bara till när du vill ha kaffet.

För jag antar att vården behandlar alla äldre likadant, även om man heter Alice Munro.

One comment

  1. Eller Åke Cato.
    Du lär i alla fall få gräddtårta, eller, vilket Gud förbjude, princesstårta.
    Skulle du råka fylla hundra samtidigt kanske du får en konjak till kaffet, eller en lille en.



Kommentera

