h1

Hem till gården

september 23, 2013

Jag upphör inte att förvåna mig över livets egendomligheter.
I juni böt spalten lägenhet och fick därmed tillgång till en stilig innergård med nyanlagda gräsmattor, utemöbler och allsköns härligheter. Jag kunde alltså SE den, inte besöka den eftersom jag är rörelsehindrad och behöver en automatisk dörröppnare.
En sådan fick jag i förra veckan, efter att hela den sköna sommaren blommat färdigt. Allt skulle därmed ha varit 1) frid och 2)  fröjd. men redan dagen därpå kom ett par gubbar, troligen utsända av AB Helan & Halvan eller Mr Bean AB. De höjde den befintliga rampen, vilket givetvis hade till följd att dörren till mitt nya paradis inte gick att öppna.

Efter ett tag fick jag dock tag i firman som byggt den automatiska dörröppnaren och allt löste sig.
Nu ja. När vintern står för dörren. Om inget oförutsett inträffar torde jag så småningom kunna inta min glögg på gården, väl utrustad med luva och vantar-

Problemet är bara att jag icke kan förlika mig med denna sötsliskiga dryck. Men det hinner nog krångla till sig innan dess.

Sa han med ett sarkastiskt leende.

2 kommentarer

  1. Tag Dig en whisky istället ,starkt som starkt.


  2. Att komma Hem till gården är inte alla geriatriker förunnat. Men att slippa komma Hem till vården är inte illa heller.



Kommentera

