h1

En insikt

september 4, 2013

Det är understundom inte alldeles enkelt att inse att det inte bara är andra människor som åldras.

Då spalten häromdagen uppsökte sjukhuset hänvisades jag till den geriatriska avdelningen-
Det måste väl ändå vara fel, muttrade spalten till syster, geriatrik handlar ju om åldringssjukvård.

Just det, sade syster och betraktade mig vemodigt.

Då förstod jag att det var dags för Metusalem att hålla truten.

FOTNOT  Metusalem, enligt Första Moseboken 5 den åttonde stamfadern från Adam till Noa. Metusalem blev 969 år, den högsta ålder som nämns i Bibeln. (Källa: NE)

images

Spalten som han kommer att te sig när han inom kort fyller 969 bast

4 kommentarer

  1. Men det är klart, balsamerad kan man ju bli hur gammal som helst 🙂


    • Man måste dö först, innan man balsameras. Såna är reglerna. Men jag tror inte att M blev 969 år, jag tror över huvud taget inte på nåt som står i bibelen, jag tror för övrigt inte på nånting, inte ens på tomtar o troll.


  2. Tror du inte ens på Robert Lind i Kramfors??????


  3. Visst tror Spalten på herr Felle i Vadstena?



Kommentera

