h1

Förvandlingen

juli 11, 2013

I min säng på sjukhuset har jag svårt att komma till rätta med min ställlning och tillkallar syster. Hon säger då:
Vet du var du är, Åke?
I ett nu förvandlas jag från den äldre bildade herre jag tror mig vara till en lallande och dreglande gubbe i hundrasjuårsåldern.
Det är klart jag vet, fräser jag åt syster. Men hon har naturligtvis inte gjort nåt fel, det är en fråga de får lära sig på systerskolan att ställa till äldre herrar som verkar lite förvirrade.

Snart är jag tillbaka i min gamla roll som ensamstående bildad äldre  herre.
Spalten har nu  lämnat sjukhuset och på frågan om var jag är kan jag sanningsenligt svara:  hemma.

4 kommentarer

  1. Skönt att Spalten är tillbaka igen. Ha det bra nu i nya våningen och fortsatt skön sommar!


  2. Ta hand om sig Spalten.


  3. Välkommen hem och var rädd om dej
    så att vi kan läsa dina inlägg på bloggen


  4. Ibland blir man förvånad över omvärldens syn på oss äldre. En gång vid ett audiologbesök undrade jag om de kunde maila mig en uppgift. ”Har du dator ?” – Javisst svarade jag – ”Det var duktigt”
    – ridå –
    Önskar dig god hälsa och en skön sommar.



Kommentera

