h1

Slut på avkopplingen

juni 30, 2013

Spalten är nu åter uppkopplad, efter att en längre tid varit avkopplad.

Avkoppling är ett behagligt läge, dock inte lika behagligt när den är påtvingad. Flytten gick norrut, inte så långt, inte till Tärnaby eller Nikkaloukta eller så, utan bara ett tjugotal meter på samma gågata där jag bott sen 1989.

Jag kommer sålunda inte att se norrsken eller midnatssol eller höra samejojk, men jag har kommit lite närmare Gustav Adolfs torg, eller Gustav som alla säger numera. När jag var ung sa vi TORGET eftersom det inte fanns nåt torg som kunde konkurrera med Gustav.

flytt 6

Flyttkarl i tankar

3 kommentarer

  1. Huvudsaken Spalten inte är uppkopplad till eller urkopplad från en respirator. Två dryga veckors tystnad är ingen avkoppling för begivna spaltbrukare.


  2. Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig!


  3. Vilken tur att ”spalten” är tillbaks, ingenting har varit sig
    riktigt likt……….Välkommen tillbaks…………….



Kommentera

