h1

Ett dilemma

februari 2, 2013

Det kan inte vara helt lätt att sitta i styrelsen för Telia Sonera. Antingen är man moraliskt oförvitlig och får skäll för att man inte fixar nya jobb eller så följer man kulturen i fjärran asiatiska länder och pytsar ut några miljarder i mutor spänn och får då  skäll för det.

Är spalten helt ute och seglar? Förmodligen.

Jag är i vilket fall som helst glad att jag inte sitter i den där styrelsen. Man skulle förstås ha det bättre ställt ekonomiskt, men jag klagar inte. Jag har det bra som jag har det och behöver inte ligga sömnlös om nätterna och vänta på att Janne Josefsson ska ringa.

Fast dom har nog bra betalt, det tror jag.

Ett dilemma. Ett klart dilemma.

3 kommentarer

  1. Spalten har rätt. I många länder i världen går det inte att driva verksamhet utan att betala mutor.
    Alternativet är ju att avstå från att verka i de länderna, men då skulle som sagt var Telia Sonera få kritik för att man drog in så litet pengar till aktieägarna.


    • I arabländerna behövs inte mutor, det förbjuder Koranen. Räcker att man retuscherar bort brudarna ur priskuranten.


  2. Janne Josefsson hade nog varit ditt minsta bekymmer 😀



Kommentera

