h1

Mina lärare (5)

oktober 27, 2012

                         SLUTORD

I dag avslutar spalten serien om sina lärare. Jag skulle naturligtvis ha kunnat fortsätta rabbla magistrar och adjunkter, men jag kan inte komma på något ytterligare att förtälja om dem.

Jag kan inte säga att mina lärare har gjort nåt djupare intryck på mig, annat än möjligen Edith Hansson som lärde mig läsa och skriva samt några svensklärare, som insåg att jag var duktig på att skriva uppsatser.

Å andra sidan gjorde jag nog inte några djupare intryck på mina lärare, ty jag var en enastående usel elev, som underlät att göra mina läxor och som satt och drömde mig bort på lektionerna.

Trots mina tillkortakommanden i alla de skolor jag bevistat, tycker jag ändå att jag har lyckats hyfsat i livet. Därvidlag delar jag Sir Winston Churchills öde. Han var, har jag förstått, inte heller nån mönsterelev, men lyckades klå Hitler med ett-noll.

På gamla dar, har jag blivit alltmer bildningstörstande, men nu är det ju så dags för nu är lärarna borta.

Tack och lov för Google.

FOTNOT   Sir Winston var inte särskilt blygsam av sig. När han fick veta att han skulle få Nobelpriset i litteratur blev han föga imponerad utan sa bara: Jaha, i vilket ämne?

2 kommentarer

  1. Att du har lyckats i livet, håller jag absolut med om
    jag skulle vilja säga så här…..Rätt man har kommit på rätt plats…..


  2. Att du har lyckats i livet, håller jag absolut med om
    jag skulle vilja säga så här…..Rätt man har kommit på rätt plats….



Kommentera

