h1

Ryktet om min död

september 12, 2012

I går talade jag med min förläggare i Stockholm, som berättade att han träffat en dam som sade sig vara säker på att spalten var död.

Detta är dock icke fallet. Ryktet om min död är, som min kollega Mark Twain sa, betydligt överdrivet.

Anledningen till det förargliga ryktet torde vara att man i Stockholm icke förutsätts existera om man inte bor i Stockholm. Enligt stockholmare uppgår antalet invånare i folkmonarkin Sverige därmed inte till nio miljoner utan  868 141 personer.

Hur som helst får jag härmed meddela att jag fortfarande is still alive and kicking in Malmö.

Åtminstone var jag det vid tidpunkten för detta inläggs nedtecknande.

Men för all del, man vet ju aldrig, tiden går fort när man har roligt.

3 kommentarer

  1. Enligt Stockholmseliten är övriga åttamiljonertrehundraentusenåttahundrasextioen försumbara. Det vill säga de finns fast bara lite. Tage Danielsson är tyvärr död på riktigt.


    • Visst är det tråkigt.


      • Ja, det är det.



Kommentera

