h1

OS-kommentar 11/8

augusti 11, 2012

Aldrig trodde jag väl att jag skulle bli handbollsfrälst.

När det skulle spelas handboll på Realskolan blev jag aldrig uttagen till något lag, möjligen fick jag gå halvback. Det var Hasse och Sten och de andra lirarna som blev valda. Kapten Fabian Björk (Fabbe) var, såvitt jag minns, både coach och domare. Mitt bollinnehav var sorgligt försumbart.

En väninna ledde in mig på matchen Sverige-Danmark och sen såg jag med stort intresse Sverige-Ungern. Och nu ser jag med stor förväntan fram emot den spännande finalen i morgon

Så kan det gå.

FOTNOT   Handboll är ett snabbt spel, minst sagt. I fotboll kan man möjligen hänga med i svängarna, men i handboll går det min själ undan. Om det står 9-12 när man går ut och slår en sjua står det 18-23 när man kommer tillbaka.

 

 

2 kommentarer

  1. Om det tar så lång tid att slå en sjua
    måste nog spalten kontakta urologen.


    • Det var kanske en åtta.



Kommentera

