h1

Konsten att återuppleva sin barndom

augusti 5, 2012

Jag köpte plättar och medan jag åt dem med blåbärssylt förflyttades jag som i ett trollslag till min barndom. Jag var tio år och hade just återvänt från badet, fortfarande med salt i skägget (jag hade en mycket tidig skäggväxt). Jag satt i skuggan vid ett vitt trädgårdsbord under de susande tallarna på tomten i Ljunghusen medan min moder ilade ut och in från köket och serverade mig nygräddade plättar med blåbärssylt.

Efter ett tag föll jag i gråt.

Efter två minuter slutade jag gråta, tog på mig min rutiga flanellskjorta, klämde en starköl och en åtta renat, la in en pris snus och gick ut i skogen och sköt tre älgar och brottade ner en argsint björnhona.

Inget jävla känslopjunk här inte.

 

 

3 kommentarer

  1. Gick det lika galant med vargflocken?


  2. Haha! Åke… Kan inte sluta fnittra.


    • Du skall aldrig sluta fnittra.



Kommentera

