h1

En trevande debut

juli 22, 2012

I dag har spalten för första gången gjort raggmunkar.

Debuten blev väl så där. Munkarna blev rätt sladdriga och jag tyckte väl  inte att de smakade så mycket potatis, de smakade mest som vanliga pannkakor. Kanske hade jag för lite  potatis i smeten, vad vet jag, arme man?

Raggmunkar bör serveras med sidfläsk men något sådant fanns inte att tillgå i spaltens spartanska kylskåp, så det fick bli rårörda lingon. Inte dumt det heller.

Hade mina raggmunkar recenserats i Expressen skulle de inte få mer än två getingar och hade jag tillagat dem på Bullen, min kvarterskrog, är jag övertygad om att kökschefen skulle ha slängt ut mig med huvudet före och efteråt skulle kockmössan komma singlande.

Men jag ger inte upp, en dag ska jag stå där som raggmunkarnas okrönte konung.

Eller ska man kanske säga abbot?

 

 

3 kommentarer

  1. Det var väl nunnan som tog en munk till kaffet.


    • Ja, han var väl en s.k raggmunk.


  2. går bara att göra på redia vinterpotäter!



Kommentera

