h1

Sur påsk

april 10, 2012

Det blev den alltså inte. God alltså. Påsken alltså. För spaltens del alltså.

Mina lidanden stod väl inte i klass med Jesu Kristi. Någon törnekrona påtvingades jag inte och ingen spik i foten, men att ha

1 Brända tår och
2 Lös mage

är inte heller att leka med.

Jag kom hem från Madeira med en stilig solbränna men med en uppsättning brända tår. På vänstra foten så till den grad att en stor blåsa utvecklat sig. Med hjälp av distriktssköterskan fick jag slutligen ordning på den och på de övriga nio små rackarna.

Med kaggen var det värre. Den ömmade och rann och jag blev inte av med eländet. På påskdagen tog jag mig till akuten, där en arabisk läkare botade mig. Allah är stor.

Så nu är spalten, i likhet med ovannämnde JK såväl uppstånden som upprättstående igen.

Men nån glad påsk var det inte. Det var tvärtom en ganska sur påsk.

Vad lär oss då detta? Jo, att man icke skall resa utomlands.

2 kommentarer

  1. Välkommen hem och god bättring!


  2. Dom hade tydligen ingen ”besk” i Lissabon
    då hade detta ej behövt hända…………
    här har vi ätit ägg, sill och drucket ”besk” i fyra dar.
    Mår som man förtjänar. d.v.s. utmärkt



Kommentera

