h1

Fan tro´t

augusti 10, 2011

Min ständige korrespondent i Vellinge, herr Ö, har tillsänt mig följande rapport från skolans värld:

Hade du svårt att skilja på substantiv, adjektiv och verb när du gick i skolan? Numera är det betydligt enklare för eleverna…

SUBSTANTIV är ord som man sätter fan eller jävel efter (klockfan, gubbjävel osv).
ADJEKTIV är ord som man sätter skit före (skitsnygg, skitbra  osv).
VERB är ord som man sätter utav helvete efter (drack utav helvete, dansade utav helvete osv.)

Så nu, avslutar herr Ö sin rapport, är det skitenkelt för ungjävlarna att lära sig utav helvete. Fan tro´t.

Detta kommer mig osökt att tänka på de två malmöpågarna som lekte vid kanalen nedanför brandstationen.
– Du, titta po den jävelen, sa den ene pågen.
– Vicken jävel? sa den andre pågen.
– Brandstationajäveln.

Jag vet inte riktigt varför jag tycker att denna historia är rolig, men det tycker jag.

2 kommentarer

  1. Jag vill minnas att liknande vits fanns med i tack för kaffet. Fantastiska vitsar där mellan Jöns och Jöns för övrigt!


  2. Återanvändning – av miljöskäl.



Kommentera

