h1

Drattandets pris

augusti 9, 2011

Spalten gick, som tidigare meddelats, och drattade omkull på köksgolvet i midsommarhelgen. För den ändan ansökte jag om larm. Det fick jag och bär det nu om höger handled enär den vänstra är upptagen av min eleganta klocka.

Drattar jag omkull kan jag medelst en liten röd knapp tillkalla Larmtjänst som då kommer och drar upp mig till vertikalt läge. Mycket bra, men det är min själ inte gratis. Eftersom jag tycks vara något av en höginkomsttagare kostar larmet mig 451 kronor i månaden.

Ska den affären gå ihop uppskattar jag att jag måste dratta omkull två gånger i månaden och det vill man ju inte heller, hur kul det än är.

5 kommentarer

  1. Valuta för pengarna är inte alltid lätta grejer.


  2. Den tryggheten som larmet ger, tycker jag nog
    är värt priset.


  3. Drattandets pris är ingenting mot rattandets kris. Där kan man lätt avlida – antingen av egen köroförmåga eller andras livsfarliga trafikbeteende.


    • I trädgården är det lugnare än både på vägarna eller ensam i lägenheten. Krattandets ris är inget man vare sig blir liggande, överdebiterad eller död av. Skulle man ändå stupa, blir man genast upptäckt. Utan dyra larmavtal.


  4. Spalten resonerar som bonden, som blev uppsökt av en försäkringsagent, som försökte få honom att teckna en brandförsäkring.
    ”Ja men, tänk om det inte brinner, då!”, sade bonden. Då hade han ju bränt pengarna i onödan!

    Med Vänlig Hälsning

    Petter Eremiten



Kommentera

