h1

Humor

augusti 3, 2011

Till det tråkiga med att uppnå den övre medelåldern hör att ingen förstår ens humor. Säg att jag, vilket hände nyligen, kommer in på apoteket och vill köpa en medicin som finns i mitt elektroniska sortiment och heter Lumigan. Om jag då vill skoja lite med apoteksfröken och säger att jag vill ha Huligan ler fröken medlidsamt och säger att jag förmodligen menar Lumigan.

Hade jag gjort något liknande när jag var i den lägre medelåldern, och framför allt på den tiden jag var känd som en munter ture i teve, skulle apoteksfröken ha skrattat åt min lustighet.

Nu ler hon alltså bara medlidsamt och det är inte opåtaget att hon berättar händelsen som en liten anekdot vid fikabordet.

– Jo, förstår ni, det kom in en gubbe och ville köpa Huligan.

Varvid alla apoteksfröknarna ler medlidsamt.

FOTNOT   Lumigan används för att sänka trycket i ögat, vilket är viktigt för oss i den övre medelåldern som lider av glaukom (grön starr).

 

3 kommentarer

  1. Även en ”Huligan” kan väl behöva använda Lumigan


    • Eller rentav en lummig fan…


  2. Åh, så frustrerande! Jag hade gormat att jag faktiskt skojade och så hade allt blivit ännu mer pinsamt. Du har is i magen du!



Kommentera

