h1

En oanad talang

juli 29, 2011

Spalten kan i dag avslöja en hittills oanad talang: som basketspelare. Vore jag ung (och möjligen tjugo centimeter längre) skulle jag satsa på en professionell karriär i denna gren och uppnå ära och omätlig rikedom.

Jag har nämligen funnit att jag, när jag, sittande på sängkanten kastar smutstvätt i tvättkorgen, belägen 1,74 centimeter bort så gott som alltid träffar korgen.

Min runa när jag en gång avlider kommer inte att ha rubriken Ganska rolig kåsör eller Legendarisk tv-kock eller nåt i den vägen. Den kommer att bli

Skicklig kalsongkastare

Men för all del, det är ju alltid nåt.

 

3 kommentarer

  1. I sin svenska barndom hette basketboll korgboll. Men kan Spaltens färdigheter verkligen tänja detta till tvättkorgboll?


  2. att pricka rätt när man kastar kalsonger är inte så svårt
    det är värre när man kastar vatten


    • Jag gör som töserna: sitter ner.



Kommentera

