h1

Farfars dag!

november 9, 2010

På söndag är det Fars dag.

MEN TÄNK PÅ ATT DET ÄVEN ÄR

FARFARS DAG!

Farfar har slipsar så det räcker och blir över, vad han vill ha är en bok som låter honom återuppleva sin barndom och ungdom i Malmö. Morfar med förresten. Och gamle kusin Knut. Och tant Elsa. Ge dom

Åke Catos självbiografiska bok

EN LEVANDE GOSSE

I den kan dom vältra sig i gammal härlig nostalgi.

1:5 a Realskolan i Malmö (förf i mellanraden längst t v)

Din bok är fylld av detaljer som får mig att minnas episoder ur min egen barndom.  Det är en härlig läsning. jag vill avnjuta din bok som ett gammalt gott vin av bästa årgång, lite eftertänksamt smuttande här och där.  Ibland går det flera dagar, innan jag läser vidare.   Nu senast framkallade kapitlet om dina universitetsstudier bl.a. på gamla Realskolan egna minnen från tiden där.  Klassfotot på sidan 66 hade lika gärna kunnat vara av min egen klass.  Jag gick årskursen under dig…  måste det ha varit.

Lars Demuth, f d fransklärare och skolkamrat till Åke Cato

KÖP BOKEN I RUTAN TILL HÖGER

(eller varför inte i en vanlig bokhandel?)

OBS!

Har du turen att bo i Malmö kan du få boken signerad av självaste författaren om du tar dig till Akademibokhandeln i Mobilia på lördag klockan 12.

2 kommentarer

  1. Det är verkligen min avsikt att på lördag ta bilen, köra på förmodligen glashala vägar, ge mig in i den hetsiga malmötrafiken, snurra runt på Mobilias parkering för att leta fram en plats att ställa bilen, starta sökandet i Mobilias labyrinter för att hitta bokhandeln, därefter tränga mig fram till författaren och inhandla ett signerat ex av ”En levande gosse”. Det ska bli en fars dagpresent till mig själv. (Barnen brukar i bästa fall skicka ett sms till sin gamle far).
    Men ibland går beslutsamhetens friska hy över i eftertankens kranka blekhet. Då kan det bli lördagsstädning i stället för malmöutflykt.


    • Jag tror inte trängseln blir alltför överhängande. Dom hade haft Michael Wiehe för ett tag sen och han sålde sju…



Kommentera

