h1

Idel rosor för gossen!

november 2, 2010

Fyndigt och intressant är det givetvis. Och bitvis förskräckligt roligt. Men den gode Åke visar också, öppet, ärligt och ibland lite överraskande, upp sin lite allvarligare sida. Den som handlar om såväl livet som döden och kärleken.
Inte minst läsvärda och roande är de avsnitt, där vi får följa en ung och lite annorlunda gosses inblick i hur livet i ett svunnet Malmö – och Höllviken – kunde te sig i mitten av förra seklet.
På drygt 200 sidor får vi lära känna en intressant, ytterst begåvad och flitig medmänniska, väl värd att stifta bekantskap med.

(Jan Olsson i Skånska Dagbladet)

(Åke Catos) …hejdlöst roliga och totalt annorlunda memoarer, vilka man läser med ett konstant leende på läpparna. – – – En riktigt varm och rolig bok!
(Eeva-Stiina Sundén, Bibliotekstjänst)

Åke Catos omröring i minnesgrytan är bland det mest underhållande jag läst på mycket länge. Precis som så mycket annat som kommit från hans penna och som vi fått ta del av. Uppmaningen att inköpa boken är därmed inte svår att ge.
(Göran Engström i Smålands-Tidningen)

Till slut en röst från en känd malmöprofil:
I går morse avslutade jag boken och nu saknar jag den redan…

(Lars Hector, festfixare m m)

ÅRETS JULKLAPP! 

En levande gosse har redan nu utsetts till  Årets Julklapp, ännu så länge bara av författaren själv, men vänta bara! Tänk också på att det är Fars (och farfars och morfars) Dag nästa söndag. Du köper boken genom att klicka i rutan till höger eller genom att gå in i en bokhandel och bokhandla.

 

Från släppefesten på krogen Smak i Malmö den 9 juni. Sven Melander, Mikael Neumann och Svante Grundberg omger förf. (Foto: Peter Kastensson)

2 kommentarer

  1. ”Släppefesten”. Ha, ha! Jag gillade det ordet. Det låter lite, som antingen en fånges befrielse efter flera år i fängelse eller ett partaj för ”Vänner utav ärtsoppa och bruna bönor”.

    Jag funderar på, att köpa boken. Jag fick dock ingen lön förra månader p.g.a. lite käbbel ifrån min arbetsgivare, så just nu är jag pank.


    • 184 spänn har du väl? Annars får du ta ett lån.



Kommentera

