h1

Boy ur tiden

oktober 20, 2010

Johnny Sheffield har gått ur tiden, 79 år gammal. Detta skulle jag inte ha vetat om jag inte hade haft Pidde Andersson i min blogroll. Pidde håller reda på         sånt. Det är från hans blogg jag har snott bilden också.

Sheffield var mannen som spelade Tarzans son Boy i åtta filmer med Johnny Weissmüller. Ingen kunde, ansåg Knut-Åke och jag, som varje dag lekte Tarzan i den förres trädgård på Amicitiagatan i Malmö, vara mer avundsvärd än lille Johnny. Tänk att ha Tarzan till farsa i stället för fastighetsmäklare Eric och bankkamrer Nils!

Johnny Sheffield spelade också djungelpojken Bomba, men dessa filmer nådde aldrig Malmö. Tror jag – Pidde kan säkert ge besked.

Kommentera

