h1

Bad loser

september 20, 2010

Såg i tv på valnatten att Lars Ohly (V) vägrade gå in i sminket så länge Jimmie Åkesson (SD) satt där. Därmed visade han tydligt vem han var: en bad loser.
Dessutom tycker jag det var lite beklagligt. Tänk vad mycket dessa båda arvtagare till historiens två grymmaste ideologier kunde haft att snacka om!

Och flickorna i sminket kunde kanske lära dem hur man lägger på rejält med smink för att dölja den smutsiga historien…

PS Viktigt meddelande: Ovanstående notis finns även att läsa på kultursidan i tisdagens nummer av papperstidningen Kvällsposten.Om du vill klippa ut den, menar jag. Och magneta fast den på kylskåpet. DS

8 kommentarer

  1. Ett inlägg helt i min smak! Hade du varit som jag, hade du skickat det även till KvP:s kultursida!


  2. Du är inte bara en fjällbäck, du är också en termometer i Sveriges röv.


    • Smickrande, men placeringen är ju föga trivsam. Anhåller därför vördsamt att få återgå till den tidigare anvisade fjällbäcken.


  3. Lite sakligare måste vi vara! Jimmie Åkesson är sannerligen inte en arvtagare till nazismen. Lars Ohly däremot…En katast
    of i mer än ett avseende.

    I övrigt tycker jag det är bra att herr krönikören vågar komm a in på politiska ämnen, gärna på ett lite okonventionellt sä tt. Eftervalsdebatten har annars varit fullständigt förutsägb ar och förödande politiskt korrekt.


    • Åja, nog flyter det en del brunt blod i den gode Jimmies ådror. Och även om mors lilla Ohly bestämt förnekar att han är kommunist, tycker väl hans parti i de flesta avseenden som Marx och grabbarna?
      Eller…?


  4. Anhållan avslås bestämt. Man får offra sig för friheten och demokratin 🙂


    • Numera tar man tempen i örat. Kan jag inte få sitta där?


      • Ok då. Du är alltså en termometer i Sveriges öra. Jag har f ö citerat dig på facebook (om Åkesson och Ohly) och därvid retat upp gamla goda kamrater. Ännu värre blev det när jag skrev att jag är socialliberal. Det var roligt.



Kommentera

