h1

Dagens helgon: Regina

september 7, 2010

Det är inte många människor som heter Regina. Jag känner bara en och henne känner jag inte. Men hade saker och ting utvecklat sig på ett annat sätt än de gjorde kunde jag ha pekat på henne och sagt:
Titta på den där vackra flickan. Hon är min dotter.

Under min vilda tid i Stockholm på sextiotalet umgicks jag bland annat i ett gäng där en oerhört vacker balettdansös vid namn Sonja ingick. Det vilda gänget brukade fortsätta de vilda krogkvällarna på gamla Hamburger Börs med ännu vildare efterfester.

Alltnog, denna Sonja gifte sig sedermera med regissören Christian Lund och de fick dottern Regina som nu är en berömd och vacker filmstjärna.

Hade jag inte varit så blyg och försynt utan kanske en liten aning vildare skulle jag ha kunnat få ihop det med den vackra Sonja och då hade det varit vi som hade fått en dotter vid namn Regina, fast det skulle ju inte ha varit den Regina utan en annan Regina och hon skulle knappast ha hetat Regina som jag tycker är ett rätt fånigt namn utan nåt helt annat.

Och eftersom hon vore dotter till mig skulle hon kanske inte vara lika strålande vacker som Regina är. Men liksom ändå. Ni förstår hur jag menar.

Hur som helst har jag ingen Regina och ingen annan dotter heller. Och ingen son. Jag har inte ens en Sonja. Man får skylla sig själv när man inte håller sig framme.


One comment

  1. All heder åt Åke Cato som vänder sig mot den urskillningslösa hetsen mot SD. Det är så förbaskat dumt och plumt med dessa po
    litiskt korrekta fån som slår knut på sig själva i sin beröri ngsskräck och åstundan att distansera sig från ”de onda männi skorna”.

    Däremot är det helt i sin ordning att kommunister – ej vänste rpartiet – slår upp sin valstuga på GA Torg här i Malmö. Yttr andefriheten gäller tydligen bara åt vänster



Kommentera

