h1

Fångad av en stormvind

juli 21, 2010

I går köpte jag en fläkt som var så stor att flickan i Olssons affär inte ens ville kalla den fläkt utan vindmaskin. Den är synnerligen effektiv men låter i gengäld som ett medelstort sportflygplan.

Därmed har jag sänkt temperaturen i mitt arbetsrum med flera grader, vilket förhoppningsvis kommer att resultera i högre kvalitet på mina skrivalster i sommar men förmodligen åsamka mig vissa hörselproblem framåt hösten.

Visste du förresten att vindmaskin heter gulvvifte på norska? Detta är alldeles sant och inte nån sån där guleböj-skröna.

3 kommentarer

  1. Vaaaa har du inte installerat AC, de var väl på gång förra sommaren…… svalt och skönt!

    + att datorn mår mycket bättre, bara detta är ju anledning nog!!

    Chrille


    • Anledningen är att jag inte vill förstöra sommaren för alla semesterfirare. Installerar jag AC blir det omedelbart fyra grader kallt och snöbyar.


      • Strunt i det, tänk på elektroniken!!
        Risken för hårddisk-crasch ökar i värmen.

        Chrille



Kommentera

