h1

Bacon enligt Google

november 26, 2008

Jag brukar kalla mig icke-troende, men frågan är om jag kan fortsätta med det. Numera tror jag nämligen på Google.
I sjuttiofyra år har jag tvingats leva på sladdrigt mjukstekt bacon. Hur jag än har experimenterat har jag inte lyckats få den knaprig. Het panna, kort tid; ljummen panna, lång tid. Inget har lyckats.
Tills jag häromdagen i ren desperation slog in orden knaperstekt bacon på Google. Där tillråddes jag att lägga baconskivorna mellan ett par lager hushållspapper och köra dom på högsta speed i mikron två och en halv minut.
Jag följde rådet och si, undret skedde! För första gången i mitt liv kunde jag äta knaprigt bacon!

Ära vare Google i höjden!

3 kommentarer

  1. Brukar oftast vara tvärtom för mig när jag steker bacon… hur jag än försöker blir resultatet antingen halvrå fettslamsa, eller så blir den lilla remsan bränd till oigenkännlighet.

    Micrad bacon är dock toppen. Jag kan dock inte förstå hur det tagit dig så länge att upptäcka detta, jag har nog gjort detta sen åtminstone 1985.


  2. Fan Åke nu kan du snart skriva en kokbok!!!

    Sladdman


  3. Tack så väldigt mycket för tipset om bacon i papper. Min micro brann i morse. Men ägget klarade sig för det stekte jcg i stekpanna. Hässelbybombaren



Kommentera

